Vuggestuen

Der har været børnehave i Møldrup siden 1973 og i 2014                                                                              flyttede vi i nye lokaler – og nu blev der også plads til en                                                                              VUGGESTUE.

Vi er beliggende i Møldrup by ved skolen, hallen,                                                                                         busstoppested og biblioteket.

Vuggestuen

Vuggestuen har åbne og lyse rum, og et køligt, lidt mørkt "krybberum" hvor børnene kan sove i barnevogn eller krybbe. De ældste vuggestue børn sover i et mindre lokale inde. Vuggestuen besøger jævnligt  børnehavens motorikrum når børnehavebørnene  ikke er der.

Børnehaven og vuggestuen har en fælles indgang og en rummelig garderobe.

Vi har et åbent pædagogisk produktionskøkken, som ligger i midten af vores bygning. Her er der -  i børnehøjde - mulighed for at deltage i tilberedelsen af noget at frokosten eller bare dufte og se processen.

Legeplads

Vores legeplads er indrettet, således at vuggestuen har deres egen, med passende udfordringer for aldersgruppen. Der er sandkasse, legehus, jordhul, scootere og rutchebane. Der er plantekasser, hvor der såes blomster og fx gulerødder. Når der ikke er grønt i kasserne, leder børnene efter regnorme mm. Vuggestuens børn, benytter også børnehavens legeplads – fx når børnehavebørnene er på tur.

VuggestuenBørnehavens legeplads i granskoven har plads til  løbecykler  Vores klatretårn er konstrueret på en sådan måde, at hvis man ikke selv kan komme / kravle op er man ikke helt klar på de udfordringer der er længere oppe. Der skal jo være udfordringer på forskelligt niveau. Der er  fodboldmål, sandkasser, legehuse, bålhytte og bålplads. Vi har også højbede med blomster, frugt og grøntsager. Så der er gode mulighed for at gå på opdagelse for specielt de store vuggestuebørn.

Nærmiljø          Vi er optaget af at bruge vores nærmiljø. Vi benytter nærliggende skove, biblioteket, byens legepladser, Himmerlandsstien, ”kælkebakken” m.m.